چگونه آب، نانوالگوهای هیدروکربن های فیزیورب شده را خیس و خودهیدروفیل می کند

خلاصه مقاله

هیدروکربن‌های فیزیورب شده با پیوند ضعیف در اصل می‌توانند آب‌گریزی مشابهی را که با جذب شیمیایی مولکول‌های آبگریز به‌شدت متصل در سطوح به دست می‌آیند، ارائه دهند.

آزمایش‌ها: در اینجا ما آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای را در مورد رفتار خیس شدن آب بر روی فرش‌های آلکان مولکولی نازک و خود مونتاژ شده از دوتریاکونتان (n-C32H66 یا C32) ارائه می‌کنیم که روی لایه اکسید بومی آبدوست سطوح سیلیکون در طول پوشش غوطه‌وری از یک دوتایی جذب می‌شوند. محلول آلکان با تغییر سرعت پوشش غوطه‌وری، پوشش اولیه سطح C32 را کنترل می‌کنیم و مورفولوژی‌های فیلم متمایز را به دست می‌آوریم، که شامل پوشش‌های همگن با الگوهای نانویی خودسازمان‌دهی می‌شود که از جزایر نانو دندریتی تا راه راه را شامل می‌شود.

ما متوجه شدیم که هم پوشش و هم مورفولوژی نانوالگوها را می توان با سرعت آماده سازی نمونه کنترل کرد. ما یک انتقال پوشش را با سرعت 0.83 میلی‌متر بر ثانیه بین دو نوع ساختار رشد آلی می‌یابیم که هم در پوشش سطح و هم در بعد فراکتال نانوالگوهای حاصل منعکس می‌شود. انتقال بین دو رژیم پوشش بر خواص تر شدن آب تأثیر می گذارد، زوایای تماس اندازه گیری شده نیز به دو ترتیب گروه بندی می شوند.

نام مجله : Journal of Colloids and Interface Science

تاریخ انتشار : 2021 26 July

لینک مقاله

چگونه آب، نانوالگوهای هیدروکربن های فیزیورب شده را خیس و خودهیدروفیل می کند